7 augustus 2010

Resto.be gaat in zee met Belgacom Skynet

Vanaf 1 september is Belgacom Skynet, hoofdrolspeler in de Belgische mediasector, verantwoordelijk voor de commercialisering van de advertentieruimte op Resto.be, de restaurantgids op internet en Hotels.be, zijn kleine broertje voor de hotelsector. Belgacom Skynet neemt ook de regie over van de mobiele site van Resto.be en de andere websites van de groep: Restaurants.be, Restobookings.be, Meetingrooms.be en Ceremony.be.

De markt van onlineadvertenties blijft onophoudelijk evolueren. Sectoren als die van de veel verkochte consumptiegoederen (fast moving consumer goods) en toerisme profileren zich almaar sterker op internet, op zoek naar het publiek en de context die overeenstemmen met hun producten en marketingplannen. Belgacom Skynet is er in dat licht van overtuigd dat Resto.be en Hotels.be belangrijke troeven kunnen uitspelen in hun activiteitensector, maar ook via hun publiek, dat voornamelijk vrouwelijk en hoogopgeleid is en dus gegeerd bij veel adverteerders. De regie heeft een uitstekende sectorkennis en een grote bekwaamheid op het vlak van bijzondere operaties. Ze wil die aspecten dan ook in de verf zetten en tegelijk aan gerichte marketing doen met vernieuwende formats en oplossingen die inspelen op de behoeften van elke adverteerder.

Resto.be is sinds 1999 de site bij uitstek voor het zoeken van restaurants en interessante culinaire adressen. De site was van bij de lancering een voorloper op het vlak van Web 2.0 in België met 600.000 unieke bezoekers per maand die desgewenst een score en commentaar konden achterlaten bij elk van de 17.000 gerecenseerde restaurants. In 2010 zet Resto.be een aantal nieuwe, kraakverse producten op de kaart: een mobiele versie, die nu al een succes is, en een efficiënt platform om online te reserveren, maar ook een ander grootschalig project dat in de komende weken zal worden voorgesteld ... Kwestie van alvast de appetijt van bezoekers én adverteerders aan te scherpen. Hotels.be is dan weer de nummer een op internet voor hotels in België. De viertalige site biedt informatie over en extra voordelige voorwaarden in dan 600 hotels in heel België.

Na het partnership met Pebblemedia voor het exclusieve aanbod van 'reach' packs legt Belgacom Skynet in 2010 de nadruk op context en segmentering. De eerste stap bestond uit de overname van de site tweedehands.be met zijn vele specifieke rubrieken, en van een pack van autosites met daarin Autogids, Zoom.in Cars en Skynet.be/cars. Recenter lanceerde Belgacom Skynet een pack van weersites met Meteobelgie.be, Meteoservices.be en Skynet.be/weather. Met de overname van Resto.be en Hotels.be, twee sites met gegarandeerd potentieel, kan Belgacom Skynet zich nu ook op de sectoren FMCG en toerisme richten.

Labels: , ,

Links naar deze post:

Een link maken

<< Homepage

eXTReMe Tracker
My Google AJAX Search API Application
Loading...