Vermijd het lange wachten aan loketten van De Lijn!
De Lijn raadt haar reizigers aan om niet tot eind augustus te wachten met de aankoop of verlenging van een abonnement. Door de drukte kan de wachttijd aan de loketten oplopen tot een uur en meer. Wie een digitale identiteitskaart en computer met kaartlezer heeft, koopt best online een abonnement. In juli hebben bijna 3.000 mensen online een abonnement gekocht. Dat is meer dan tijdens de eerste zes maanden van 2010. Wie online een abonnement koopt, krijgt automatisch het voordeligste tarief, en moet geen attest van gezinssamenstelling bezorgen.
Sandy Vanmackelbergh, verantwoordelijke Lijnwinkels: ‘In Oost-Vlaanderen maken we elke dag 1.100 abonnementen aan. Omdat veel mensen tot eind augustus wachten om hun abonnement te kopen of te verlengen, kan de wachttijd aan de loketten dan oplopen tot een uur en meer. Wie liever niet aanschuift, raad ik aan om online een abonnement te kopen of nu al naar een Lijnwinkel te gaan.’
Op zaterdag 28 augustus en 4 september is er een extra loket open in de nieuwe Lijnwinkel vlakbij de Gentse Korenmarkt (Cataloniëstraat). In Aalst is de Lijnwinkel van 23 augustus tot en met 3 september op weekdagen langer open, namelijk van 7 tot 19 uur. Voor een lijst van alle Lijnwinkels en de contactgegevens van de abonnementendienst kunnen de reizigers terecht op het telefoonnummer 070 220 200 en op www.delijn.be.
Labels: De Lijn
<< Homepage