9 mei 2011

Isolde Lasoen nieuw boegbeeld van Cinémanie

Wie af en toe op zoek gaat naar films die 'raken', kent Cinémanie: het label van Kinepolis voor films met diepgang die zich duidelijk onderscheiden van de meer gangbare films. Via Cinémanie biedt Kinepolis die films extra kansen om het grote publiek te bereiken. Muzikante Isolde Lasoen wordt nu het gezicht voor een nieuwe campagne die volgende week uit de startblokken schiet. Zij volgt hiermee Ozark Henry op als gezicht voor kwaliteitsfilms. Isolde Lasoen heeft een passie voor alles wat esthetisch en stijlvol is, karakter en eigenheid heeft, en wat emotioneel raakt. Zij voelde zich meteen aangesproken om het nieuwe boegbeeld van Cinémanie te worden. Ook zij kiest graag een film met inhoud die mensen ontroert, wakker schudt en begeestert.

Sinds begin 2011 vertegenwoordigt de Cinémaniefilm maar liefst 17 % van alle Belgische Kinepolis-bezoeken. Dat blijkt duidelijk uit onze ticketverkoop. Films als 'Rundskop', 'Black Swan', 'The Kings' Speech' kwamen nog meer voor het voetlicht van het cinefiele publiek dankzij Cinémanie . Ook de komende maanden zijn veelbelovend met titels als 'Tree of Life', Le Gamin au Vélo' en 'Midnight in Paris'. Films uit de bekendgemaakte selectie voor de Gouden Palm (Filmfestival van Cannes) zullen dus via Cinémanie het grote scherm van Kinepolis bereiken. Via de newsletter vernemen we nu dat er met Cinémanie een exclusief duoticket te winnen valt voor de 'Rode Loper avant-Première' van 'Tree of Life' in Cannes op 16 mei. Onder voorbehoud zullen die avond regisseur Terrence Malick, en acteurs Brad Pitt en Sean Penn aanwezig zijn.

Isolde Lasoen (Gent, 1979) verwierf haar naam en faam als drumster bij onder meer Daan, Briskey, Saint-Marteau enThe Whodads en werkte daarnaast ook samen met onder meer Guido Belcanto, Willy Willy, Flip Kowlier en Novastar. In het laatste album van Daan, 'Simple', komt ze naar voor als allround muzikant. Op deze plaat verzorgt ze zang, drum, vibrafoon, trompet, bassynth, percussie en meer. Bovendien combineert ze al deze instrumenten 'live on stage'. Isolde Lasoen groeide op in een gezin waarin muziek centraal stond, en vooral filmmuziek: "Onze familie luisterde fanatiek naar filmmuziek; bewerkingen ervan speelden we samen in de fanfare en andere orkesten. Telkens als er een nieuwe grote film uitkwam, hadden we het over de componist. Wat mij het meeste boeit, is de schrijfkunst van grote filmcomponisten als Ennio Morricone, John Williams, John Barry, Henri Mancini en Danny Elfman. Maar ook Randy Newman, Giorgio Moroder en niet te vergeten de Fransen: François De Roubaix, Georges Delrue en Michel Legrand. De romantiek, het feëerieke, maar vooral de bombast en de dreiging die te horen en voelen is in filmmuziek: de kracht van een volledig symfonisch orkest, de zware contrabassen, de schetterende blazers, de strijkers. Fantastisch vind ik dat, daar kan ik helemaal in wegzinken. Thuis met de stereo vollen bak, of zelfs in de auto, midden in de nacht op de terugweg van een optreden. Een andere stijl waar ik ook enorm van hou is de filmmuziek van de jaren 50, 60 en 70, de mambo/surf-soundtracks en de detectievefilms van die tijd, da's nog een andere sfeer, vrij funky, met bigband bezetting en elektrische gitaren en keyboards, erg vernieuwend en cool voor die tijd. John Barry en Henry Mancini hebben in die tijd vaak de muziek van die soundtracks verzorgd". Isolde Lasoen getagd op Humo: http://www.humo.be/tws/tags/isolde-lasoen/tag-2335.html

Meer info op
www.kinepolis.com/cinemanie
www.kinepolis.com/cannes

Labels: , ,

eXTReMe Tracker
My Google AJAX Search API Application
Loading...